HTML

Törökorszag 2009. aprılıs 03-20 EPISODE II.

2009.04.10. 09:36 olahjan

2009.04.10

Ime, visszatertem. Kızıltepére ismét lecsaptam.
Kihasznalva itteni kapcsolatom, gyorsan leirom, mi törtent velem.

Voltam igazoltatott , ketszer is; "A vendeg"; kivancsi; leendö palimadar, ez nagyon sokszor; es vegül tolmacs, ez is ketszer. A részletekkel reklam utan vısszajövök :)

06.

A legutobbi bejegyzes utan visszasetaltam kellemesen zuhogo esöben a HOtel Pasha Villa szallodaba, persze nemi kerülövel. Aki kelet-turkesztani menüt akar, az menjen az At Meydanitol a tenger fele (a ter HAgia Szofiatol tavolabbi vegetöl). Ott talal egyet.

Am a környeken hiaba kerdeztem, senki nem valllat garanciat arra, ha reggel 8-kor indulok a Sultanahmed negyedböl, idöben leszek a SAbiha repülöteren. (tehat: 12 orakor). Ezert masnap

07.

reggel felkeltem, kifizettem a szamlat, es elindultam. Az utca vege a Szeraj falahoz vitt, onnet felsetaltam az Aya Sofiya hata mögött, a Top Kapi seraj kapuja elött, lementem a Gülhane elö tt es kiertem a Kadiköybe (Üszküdar mellett) hajoallomasra. Alig voltunk a hajon - ez tenyleg megleepetes volt samomra, mint ahogy az is, hogy egy rendor a - egy utcat lezarnı akaro, de meg nyıtott koron elött - megkerdezte, hogy kerülünk oda. Az utca masık vegen allo rendorok nem zartak le az utcat :).

Kadiköyben megtalatam az E-10 jelü buszt. Annyira jol szervezett a török utaztatas, hogy ugyanoda erkezık be a 96K jelü busz az Atatürk repterröl. Atszallnı több, mint könnyü. A busz ment-ment-ment, mar untam, de meg mindig ment. Közben siman kisoroltak a buszt a forgalombol, felszallt egy rendör, vegigkerte a kimlikeket, az utlevelem lattan csak vallonveregetet, aztan leszallt, mentünk tovabb, mig kockas nem lett a fenekem.

A repülön mellem ült egy alulıskolazott allampolgar, a szagat ınkabb nem emlitem, mert az meg a török soförökenel is borzasztobb volt. Szerencsere nem kellett atszallnom az Esenboğa repülöteren Ankaraban, fel ora utan ment tovabb Diyarbakırba.

Ott mar vartak. Varosnezö seta befele, majd hajnalig tarto beszelgetes, hogy Europa sem a kepzetlen, nyelvet nem beszelöket varja nagy szeretettel. Ez a velemeny NAGYON elterjedt errefele, hogy a gyerek menjen Eureopaba, de nyelvet nem beszel, szakmaja nıncs, ha megis van, akkor tarsadalomismeret tanar. :(

08.

Nemi reggeli vakarodzas utan: var(os)nezes. A varfal több, mint csodalatos. Mindenki epitette, aki a legutobbi kb. 3000 evben arra jart. kb. 2 ora alatt bejarhattuk a tetejen az ut egyharmadat. TENYLEG olyan, mint a mennyei kiralysag c. film varfalai. Nem csodalnam, ha elöször ezt neztek volna meg az epiteszek, aztan keszitenek dıszlreete. Utana szokasos: dzsaminezes, templomkereses. Itt lattam a templombol atalakitott dzsami legfurcsabb emleket (az Ulu cami - Nagy dzsami -): meghagyak a templomtornyot, de a tetejere epıtettek egy kb. 4 meteres mınaretet. Talamtam a terkepen örmeny tepmlomot, most teteje sıncs, az egykorı templomlakban lakık vagy ket csalad, megtalaltuk a szir templomot, a pap nem volt tul baratsagos velünk. Az utca tulooldalan volt a luteranus ıstenhaza. Hat, nem kıcıst volt meglepö. De eddigre mar volt tajvanı utıtars.

Az Ulu dzsami udvaran volt egy tavol-keleti nö, aki csak nezeledödött. A velem levö kb. 6 fös helyı fıuk bandaja meg nem beszelt angolul, tehat elöleptem török-angol tolmacsnak. Ez a szerep eltartott egeszen addig, mig nem kelett rohannom a Mardinba vivö buszhoz. 7 TRL-ert el is vittek Mardin varosaba, am a varos elött 10 km-re megint ellenörzes volt. A csendör (jandarma) szınten elkerte az utlevelem, de gyanus gyorsasaggal adta vissza. SZerintem meg nem latott magyar utiokmanyt. :)

Ejjel szallodabna voltam, Felsö-Mezopotamiara nezö szobaval. A kilatas csoadlatos volt.

 

09.

Sıetnem kell, röviden: nagyon sok fogasbol allo reggeli, dzsamineze, amerikaikkal talakozatm (Bİzantinologusok akarnak lenni a Koc egyetemen) VArhegy - a teteje zart bterüelt - elvalas az amcsiktol. Kırklarkilisesi - szir templom. Ott beszelgettem helyı keresztenyekkel. Dayrülzafaran manaszteri - tul zsufolt a közelgö  ünnep miatt, nem volt hely. de legalabb nyertem egy napot. Este Kiziltepe. (mini)Busz megy 8 percenkent!

 

10.

Kızıltepe. Most egy ıskolaba megyek, hogyan tanitanak, ese szandekozom Gaziantepbe tovabballnı. Nem tudom, mi lesz belöle.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://olahjan.blog.hu/api/trackback/id/tr821057231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása